Ειδήσεις

Διαχείριση άγχους και συμβουλές επιτυχίας στις Πανελλήνιες – Συμβουλές για υποψηφίους και γονείς

Ξεκινούν σε λίγες μέρες οι πανελλήνιες και σε πολλά ελληνικά νοικοκυριά γονείς και παιδιά βρίσκονται σε εγρήγορση και άγχος. Ψυχραιμία!  Η περίοδος των πανελλήνιων εξετάσεων είναι σίγουρα μια αγχωτική εμπειρία για όλη την οικογένεια και φυσικά για το παιδί που πολλές φορές νιώθει πως από αυτή τη διαδικασία κρίνεται το μέλλον του. Οι περισσότεροι έφηβοι αυτή την περίοδο νιώθουν πίεση και άγχος πως πρέπει να επιστρατεύσουν όσα διδαχθήκανε όλη τη χρονιά αυτές τις λίγες μέρες και να ικανοποιήσουν τις προσδοκίες γονιών και καθηγητών.

Το άγχος βέβαια όταν είναι δημιουργικό και ενεργοποιεί τον δυναμισμό του παιδιού δε μας ανησυχεί. Τί γίνεται όμως όταν η αγωνία και το άγχος έχει αρνητικά αποτελέσματα και μειώνει τις ικανότητες του παιδιού αυτήν την απαιτητική περίοδο;

 

Πως εκφράζεται το άγχος την περίοδο των εξετάσεων;

Οι γονείς θα πρέπει να έχουν τεταμένη την προσοχή τους και να αντιληφθούν τα συμπτώματα άγχους που πιθανόν να εκδηλώσουν τα παιδιά τους. Αυτά είναι:

Κλάματα, αρνητική διάθεση, θλίψη, νευρικότητα, θυμός.Πανελλήνιες  εξετάσεις και άγχος

Επιθετικά ξεσπάσματα, κοινωνική απομόνωση, μόνιμη ανησυχία.

Δύσπνοια, ταχυκαρδία, ζάλη, πονοκέφαλος ,διαταραχή στον ύπνο, μειωμένη όρεξη.

Δυσκολία συγκέντρωσης ώστε να μελετήσουν, μπλογκάρισμα μνήμης.

Πως μπορούνε οι γονείς και τα παιδιά να διαχειριστούνε το άγχος.

 

Πρακτικές συμβουλές για μαθητές

Σωστή προετοιμασία και οργάνωση χρόνου. Ο κάθε μαθητής γνωρίζει ποιο είναι το καλύτερο σύστημα οργάνωσης του διαβάσματος του. Κάποιοι επιλέγουν να σημειώνουν με μαρκαδόρους τα βασικά σημεία, άλλοι γράφουν ξανά το κομμάτι που μαθαίνουν κλπ.

Προγραμματισμένες επαναλήψεις για λύση τελευταίων αποριών και φρεσκάρισμα ύλης.

Έμφαση στα σημεία που υπάρχει κάποια δυσκολία ώστε να μη χάνεται χρόνος σε αυτά που ήδη γνωρίζει.

Αποφυγή σύγκρισης γνώσεων με συμμαθητές λίγο πριν τις εξετάσεις γιατί αποδεικνύεται ιδιαίτερα στρεσογόνο.

Απαραίτητα θα πρέπει το κάθε παιδί να κάνει διαλείμματα στη διάρκεια της μελέτης του και να έχει κάποιο ελεύθερο χρόνο για χαλάρωση.

Αποφυγή αρνητικών σκέψεων και συζήτηση προβληματισμών με γονείς και ανθρώπους που εμπιστεύονται. Είναι πολύ σημαντικό να μοιράζονται τις σκέψεις τους και να μη νιώθουν μόνοι αυτή την απαιτητική περίοδο.

Όχι στο εξαντλητικό διάβασμα. Οργανωμένη και μεθοδική μελέτη είναι η καλύτερη λύση.

 

Πρακτικές συμβουλές για γονείς

Μην πιέζετε το παδί σας συνεχώς να διαβάζει υπενθυμίζοντας του συνεχώς τις υποχρεώσεις του. Είναι πολύ πιθανόν να αντιδράσει ακριβώς αντίθετα ή να μπλοκάρει λόγω άγχους.

Αποφυγή συγκρίσεων με άλλα παιδιά. Σε κάθε περίπτωση είναι λάθος να συγκρίνουμε το παιδί μας με κάποιον άλλον. Τέτοιες συμπεριφορές δημιουργούν ανασφάλεια και κλονίζουν την αυτοπεποίθηση του.

Δεν μεταφέρουμε το άγχος μας στο παιδί. Είναι λογικό να έχετε κ εσείς άγχος αλλά προτεραιότητα έχει το παιδί και θα πρέπει να νιώθει πως οι γονείς του το στηρίζουν και επαινούν την προσπάθεια του.

Να υπάρχουν ρεαλιστικές προσδοκίες για τις επιδόσεις του κάθε παιδιού και να μην προβάλλονται προσωπικά όνειρα πάνω του.

Είναι πολύ σημαντικό οι γονείς να είναι υποστηρικτικοί αλλά και διακριτικοί.

Απαραίτητα θα πρέπει και εσεις να κάνετε..διάλειμμα! Βρείτε λίγο ελεύθερο χρόνο για να χαλαρώσετε και να εκτονωθείτε.

 

Διατροφή και ξεκούραση στη διάρκεια των εξετάσεων.

Είναι πολύ σημαντικό να αναφέρουμε τη σημασία της σωστής διατροφής και ξεκούρασης την περίοδο των πανελλήνιων εξετάσεων.

Το πρωινό είναι απαραίτητο στην καθημερινή διατροφή και ειδικά την περίοδο των εξετάσεων. Επιλέγουμε ένα ελαφρύ πρωινό που θα προσφέρει ενέργεια στον μαθητή και πνευματική ευεξία. 

Στη διάρκεια της ημέρας θα πρέπει ο μαθητής να καταναλώνει συχνά και μικρά γεύματα ώστε να διατηρεί τη γλυκόζη αίματος σε επιθυμητά επίπεδα.

Θα πρέπει να αποφεύγονται βαριά και δύσπεπτα γεύματα που προκαλούν υπνηλία και φουσκώματα

Μια καλή επιλογή είναι τα λεγόμενα καλά λιπαρά που βρίσκονται στο ελαιόλαδο, στα ψάρια και στους ξηρούς καρπούς.

Δεν ξεχνάμε το νερό και τη σωστή ενυδάτησω του οργανισμού. Αποφεύγουμε όμως τους χυμούς εμπορίου και τα αναψυκτικά.

Σοκολάτα. Η κατανάλωση σοκολάτας είναι γνωστό πως αυξάνει την παραγωγή ενδορφινών, μας φτιάχνει τη διάθεση και σε σωστή ποσότητα μπορεί να βοηθήσει στην απαιτητική αυτή περίοδο.

Δε θα πρέπει να ξεχνάμε τις ευεργετικές ιδιότητες του ύπνου και το πόσο συμβάλλει στην καλή λειτουργία του μυαλού και της μνήμης.

Αυτές οι μέρες είναι σίγουρα απαιτητικές αλλά είναι και μια μικρογραφία των απαιτήσεων σε μια ενήλικη ζωή.

Είναι μια θαυμάσια ευκαιρία να ισχυροποιηθούν οι δεσμοί εμπιστοσύνης και υποστήριξης ανάμεσα σε παιδιά και γονείς και να θυμόμαστε πως η εισαγωγή ή μη στην σχολή που επιθυμεί το παιδί δεν καθορίζει και την επιτυχία στην επαγγελματική του σταδιοδρομία.

 

Καλή επιτυχία σε όλους!

Σχετικά Άρθρα

Εύβοια – Καιρός: Νεφώσεις και τοπικές βροχές – Η θερμοκρασία από 03 έως 13 βαθμούς Κελσίου

Evripos 90FM

Στην ψυχική υγεία των παιδιών και των εφήβων όλα ξεκινούν από το στίγμα

Evripos 90FM

Λαγκάρντ: «Το χρέος είναι χρέος!» – Προειδοποίηση και από Γιούνκερ

Evripos 90FM